Ćwiczenia w ciąży

Ćwiczenia w ciąży to podobnie jak zdrowa dieta, czy pielęgnacja ciała jedno z ważniejszych zadań przyszłej mamy. Aktywność fizyczna w tym szczególnym czasie wpływa nie tylko na komfort rozwoju dziecka, ale także na komfort życia matki.

Mamy, które w czasie ciąży uprawiały regularne ćwiczenia łatwiej znoszą trudy związane z noszeniem słodkiego ciężaru, bólami kręgosłupa, a także mniej przybierają na wadze. Wyćwiczone i rozciągnięte mięśnie przydają się podczas porodu, a także w połogu. Kobiety uprawiające sport w okresie ciąży łatwiej przechodzą rekonwalescencję poporodową, ich dzieci są lepiej dotlenione i podobno spokojniejsze.ćwiczenia w ciąży

Warto zatem zacząć jak najwcześniej. Jeżeli Twoja ciąża przebiega normalnie i nie masz żadnych przeciwwskazań szczególnie polecamy ćwiczenia z metody Pilatesa oraz Jogę. Ten typ aktywności fizycznej nie wymaga od nas wielkiej kondycji fizycznej, a praktykę można spokojnie rozpocząć będąc już w ciąży.

Pilates w ciąży

Pilates dla kobiet w ciąży to doskonały sposób, by zrobić coś dla siebie, czuć się świetnie i mieć więcej energii. Wcale nie musisz nawet wychodzić z domu. Wystarczy, że włączysz 50 minutowy program ćwiczeń Elizabeth Garcia. Dzięki temu, że jest podzielony na 10 minutowe etapy, bez problemu dopasujesz go do swojego napiętego harmonogramu. Ćwiczenia zostały przez nas sprawdzone- ćwiczymy z Elizabeth już 6 miesięcy i czujemy się świetnie.

 

Joga w ciąży

Ćwiczenia w ciąży z zakresu jogi są nieco niej siłowe i bardziej nastawione na relaks oraz rozciąganie. Jest także bardzo ważne. Dodatkowo trening jogi pozwala nam nauczyć się relaksacji, rozluźnienie i skupienia oraz radzenia sobie z bólem. Te umiejętności z pewnością przydadzą się przyszłej mamie.

Polecamy 10 minutowe serie ćwiczeń z Kathy Appleton. Są odpowiednie także dla początkujących, gdyż każda pozycja jest doskonale wytłumaczona.

Tagi: , , , , ,